Thursday, May 15, 2008

Zomer's weertje

Tja, het is heerlijk weer en wat is er dan fijner om in een zwembadje te zitten ?. Heb deze week ook maar eens een reeks aan korte broeken gehaald voor Tim. De kleine man had vrijwel niets meer wat hem nog paste van vorig jaar. Zo ook een leuke capri broek, wel een beetje jammer dat het ding constant afzakte. Duidelijk berekend op wat zwaardere kinderen tja, of niet op smalle kindertjes. Hoe dan ook, wij liepen in een winkel en steeds was het ; "mamma...broek " , och ja vervelend ding is 'tie nu alweer afgezakt ?. Hup broek omhoog en het pieter peuterig touwtje maar weer wat aangetrokken. Zo, nu moet het voor de komende tenminste 5 minuten gaan lukken. Ja , dat had je gedacht. Wij zijn nog geen paar meter verder of ik hoor de kleine man alweer en een beetje mopperig roepen : "mamma tomme broek ! ". Ik draai mij om en zie hem staan met zijn broek nu echt helemaal op de schoenen en een gezicht erboven dat op onweer staat. Stiekum moet ik er een beetje om lachen. Ach schat zeg ik en ga voor hem op mijn knieen zitten om zijn broek voor de zoveelste keer weer omhoog te hijsen. Dan slaat hij zijn kleine armpjes om mij heen en zegt : neusje,neusje mamma. "Ja lieverd, neusje neusje" . Als wij straks thuis zijn maakt mamma er wel elastiek in, kan het ding ook niet meer afzakken.